Dolores On The Dotted Line
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

När blir pedofili (som läggning, inte som handling) accepterat?

4 posters

Gå ner

När blir pedofili (som läggning, inte som handling) accepterat? Empty När blir pedofili (som läggning, inte som handling) accepterat?

Inlägg  Admin sön feb 10, 2008 7:20 pm

Om vi skiljer på pedofil läggning och sexuella handlingar med prepubertala barn, och endast talar om läggningen som sådan, när tror ni då att den blir accepterad av någon större del av befolkningen?
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 08-02-10

https://dolores.forumsv.net

Till överst på sidan Gå ner

När blir pedofili (som läggning, inte som handling) accepterat? Empty Sv: När blir pedofili (som läggning, inte som handling) accepterat?

Inlägg  Krenek sön feb 10, 2008 8:56 pm

Min gissning är att det kommer dröja drygt 15-20 år efter att pedofiler organiserat sig seriöst i stil med hur gay-rörelsen gjorde. Eftersom jag inte ser att det kommer hända på minst 10 år är det rimligt att anta att tidigast 25-30 år kommer pedofili bli accepterat i Sverige.

Krenek

Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 08-02-10

Till överst på sidan Gå ner

När blir pedofili (som läggning, inte som handling) accepterat? Empty Sv: När blir pedofili (som läggning, inte som handling) accepterat?

Inlägg  Hyena sön feb 10, 2008 9:49 pm

Admin skrev:Om vi skiljer på pedofil läggning och sexuella handlingar med prepubertala barn, och endast talar om läggningen som sådan, när tror ni då att den blir accepterad av någon större del av befolkningen?
Jag tror det är omöjligt att säga och jag tror inte det är än på en nära framtid. Först och främst måste personer med pedofil läggning våga komma ut för att det skall någonsin kunna hända något. För det krävs att man lägger grunden för en sorts subkultur där personer med pedofil läggning kan mötas och umgås och dela med sig av varandras livserfarenheter. Men kom ihåg, det tog faktiskt över 100 år för de homosexuella som gillar vuxna att lyckas med sitt.

Pedofiler som grupp har dock en stor svaghet, denna svaghet delar de med många andra sexuella minoriteter, och det är behovet av att träffa likasinnade är inte nödvändigt för att kunna ha sex. Gayrörelsens framgångar bottnar mångt och mycket i detta faktum att de behövde gaybarerna och mötesplatserna. Det är från dessa mötesplatserna och dess sociala interaktioner som styrkan växer fram. Internet kan aldrig liknas vid IRL-barer på det viset att folk inte behöver ta ansvar för sina åsikter.

Därutöver finns det såklart många andra problem som försvårar eventuella framgångar, jag tror personligen inte pedofilerna som grupp har speciellt stor chans att idag accepteras. Även om vi börjar se skillnad på olika håll är detta ändå väldigt lite. Jag vågar inte vara lika optimistisk som Krenek är.
Hyena
Hyena

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 08-02-10

Till överst på sidan Gå ner

När blir pedofili (som läggning, inte som handling) accepterat? Empty Sv: När blir pedofili (som läggning, inte som handling) accepterat?

Inlägg  LeonS.Kennedy sön feb 10, 2008 10:30 pm

Jag tror tyvärr också att det är rätt så avlägset att pedofili blir accepterat. Det finns fortfarande ett utbrett och kraftigt motstånd mot pedofili, och motståndarna får hela tiden vatten på kvarnen av bla. media som målar ut alla pedofiler som monster som våldtar barn.

Kommer det någonsin att bli helt accepterat? Det tror jag knappast. Det kommer inte heller läggningar som t.ex homosexualitet bli, men acceptansen kommer öka gradvis hela tiden, ju mer människan och samhället utvecklas.

LeonS.Kennedy

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 08-02-10

Till överst på sidan Gå ner

När blir pedofili (som läggning, inte som handling) accepterat? Empty Sv: När blir pedofili (som läggning, inte som handling) accepterat?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet